Na torach ekspozycyjnych przy Międzynarodowych Targach Gdańskich ustawiono już pojazdy, które od jutra będą mogli oglądać goście targów TRAKO. Zarówno krajowi, jak i zagraniczni producenci pokażą sporo nowości.
Pesa zaprezentuje trzecią generację dwóch rodzin pojazdów:
lokomotywy elektrycznej Gama (ze spalinowym modułem dojazdowym) oraz elektrycznego zespołu trakcyjnego Elf (zamówionego przez województwo łódzkie dla potrzeb Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej). Inne produkty Pesy, w tym – tramwaje, będzie można oglądać w formule rozszerzonej rzeczywistości.
Newag wystawi EZT Impuls drugiej generacji,
wyprodukowany dla PKP SKM Trójmiasto. Lokomotywę Dragon będzie natomiast można obejrzeć na stoisku
poolu taborowego Akiem.
FPS H. Cegielski zapowiedziała, że na jej stoisku będzie można zwiedzić
pierwszy z 300 nowych wagonów wyprodukowanych dla PKP Intercity. Co ciekawe, nie zaplanowano jednak jego oficjalnej premiery.
Siemens pochwali się
zestawem wagonowym ComfortJet dla Kolei Czeskich, wyprodukowanym wspólnie ze Skodą. Pojazd należy do rodziny Vectrain, przystosowanej do współpracy z lokomotywą Siemens Vectron (w odmianie rozwijającej prędkość maksymalną 230 km/h).
Skoda zaplanowała pokaz
bateryjno-elektrycznego zespołu trakcyjnego RegioPanter i wspomnianego wyżej składu ComfortJet. W części tramwajowej będzie natomiast można obejrzeć wagon ForCity Plus 52T wyprodukowany dla Pragi.
Stadler zamierza zaprezentować dwa EZT z rodziny Flirt 3. Jeden z nich, pięcioczłonowa jednostka w barwach Kolei Mazowieckich, ma szczególny charakter: jest tysięcznym Flirtem wyprodukowanym w zakładach Stadler Polska w Siedlcach. Drugi jest przeznaczony
dla włoskiego regionu Dolina Aosty.
Alstom wystawi pod własnym szyldem lokomotywę Traxx Universal 3.
Na stoisku poolu taborowego AlphaTrains znajdzie się natomiast używany spalinowy zespół trakcyjny z rodziny Talent, wyprodukowany przez firmę Bombardier Transportation, która od czasu zakończonej kilka lat temu fuzji jest częścią koncernu Alstom. AlphaTrains spodziewa się dużego zainteresowania pojazdem ze strony polskich przewoźników regionalnych, którzy zmagają się obecnie z trudnościami w pozyskaniu taboru do obsługi linii niezelektryfikowanych.
Odwiedzających tegoroczne targi TRAKO
zapraszamy serdecznie również na stoisko naszej Redakcji (numer 06, hala C). Najnowszy numer „Rynku Kolejowego” oraz jgo wydania archiwalne będzie można odebrać tam bezpłatnie.